GI

Håller på att kika lite på GI, vad man får äta och inte? Är det något man borde köra på? Kanske inte all in, men försöka så gott det går? Vad man borde byta ut mot det nyttigare alternativet.
Man vet ju lite om GI men jag känner att jag behöver veta mer. Någon som vill ge lite tips? Sagt nå goda recept skulle ju inte skada. Hittade en bra sida där det står litegrann med alltid kul att få feedback från någon som kanske testat en längre period eller liknande.
 
Jag har tänkt att köra på mycket protein och grönsaker. Men då vill man ju veta vilka grönsaker som är bäst och vilka olika slags proteiner man får äta, som är bäst för kroppen. Såg att bönor och linser är bra, hur ska man börja gilla det? Recept på nått mömsigt till det med tack!
Det ska ju vara frukost/luch/middag så småningom när CB är över och man börjar med matvanorna igen.
Kolhydraterna måste jag bli av med, men det är ju såå gott! Varför är det onyttiga alltid det bästa? Jo - Suuugar!!
Nåväl, jag måste kika runt på vad man ska kunna få trycka i sig och hitta några mömsiga recept.
 
 
Det skulle vara kul med en dietist som sa vad man fick äta och inte. Samt göra mat schema så man har det klart!
Kanske Ola på bilden ställer upp? hehe
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Sluta inte äta kolhydrater helt. Din kropp behöver både proteiner och kolhydrater för att så småningom kunna bygga muskler sen. Jag har läst på hur mycket som helst om just LCHF och GI metoderna.. Gjort skolarbeten hit och dit me.. Kroppen behöver kolhydrater, så skippa inte dom, trappa bara ner på mängden. Du ska inte äta mer kolhydrater än vad du blir av med. Antar att du går lite fram och tillbaka om dagarna, och då rör du dig nog mycket för att kunna äta lite kolhydrater:) Du ska även äta grönsaker som inte är färgglada, desto mindre färg, desto bättre.. Gul, orange, grön eller röd paprika, då väljer du den gröna! Avokado eller tomat? Avokado.. Spännande att följa din resa! Lycka till!!:))

Svar: Kul med respons! Jag har tänkt mycket på det där. Jag skulle för det första aldrig klara mig utan kolhydrater men att man prioriterar protein samt grönsaker före. Sen behöver man inte alltid äta måltider som innehåller kolhydrater och att man byter ut det mot fullkorn. Åh vad lycklig jag blev när du skrev så, är nämligen helt såld på avokado så det låter bra att veta att man får äta det. Så en sallad ska mest vara grön, jag tycker att ruccola och avokado är magiskt så det kan man leva länge på. Grön paprika är ju den dåligaste, men får vänja mig. Tack! Roligt att höra av någon följer min resa och jag måste säga att jag är helt överraskad att man klarat så långt!
maggg.blogg.se

2012-10-17 @ 17:17:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maggg

120 %

RSS 2.0