Tips från coachen

Har snackat lite med mamma som är min coach genom detta, verkligen tur att jag har henne! Hon peppar mig och är så duktig på att snacka (Men ibland blir det bara för mycket). Helt sinnes vad hon pratade i telefunken igår. Jag vart tillslut less och gick och pöms, jag märkte inte ens när hon la sig. Men vi har det rätt mysigt jag och mamma. Vi är verkligen homies, bbf känns det som ibland. Vi har så himla bra relation och jag brukar tänka på dom som kanske inte har det med sina föräldrar. Tänk att ha sin mamma som både mamma och vän, hur guld är inte det?! Jag brukar som alltid fråga henne om råd och saker, fastän jag är 21 år, eller om det är värt att köpa det, det och det. Det kan gälla en småsak som ex ett linne för 100kr?! Men man vill ju alltid ha feedback och sen säger hon alltid så bra saker.
 
Back to the real stuff. Jag har iallafall kommit fram till att jag fortsätter med CB, det går så sjukt bra för både mig och fancy. Så antingen köra till fredag eller söndag. Eftersom jag jobber ihelgen så skulle det ju passa perfekt till söndag. Efter man har kört ren kur så börjar upptrappningen. Jag tror det är det jobbigaste. Då dricker man fortfarande 3 shakes, 3liter vatten plus 100g protein. Det är nu man ska börja vänja kroppen igen med mat. Andra dagen kör man samma men lägger till 2skivor gurka och tomat, nästa dag lägger man till lite mer. Eller 7 dagar så har man kommit till att man får äta på en assiett. Portein och grönsaker. Börjar man med en vanlig tallrik kan det ofta bli att man lägger till för mycket och man är tillbaka där man började. Man lastar fööör mycket mat.
Sen snål som man är så ska man banne mig käka upp allt.
Jag kom även på hur jag i framtiden ska ändra mina matvanor. När jag äter fika/godis mm så brukar jag alltid äta det dåliga först, då man har det goda tillsist. Tänk er kladdkakan, jag är alltid "baksidan" först och spetsen sist, där där det kladdiga är. Man vill ju att spara det bästa. Men om man börjar äta det dåliga, och sen blir mätt. Då måste man (iallafall jag) äta upp det goda också. Annars var det ju vara waste! Mamma kör tvärtom. Hon är smart, hon äter det som är godast först, när hon är mätt så kan hon lämna det utan att ha dåligt samvete över att hon inte orkar det godaste, det har hon redan käkat upp.
Så det är nästa steg jag måste tänka på. Ät det goda först!! Yey!
 
Var på gymmet en liten liten snabbis och det gick bra. Körde 20 min på löparbandet samt några magövningar. Hello 6pack! (Om 3 veckor kanske hehe)
 
Mama rules!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maggg

120 %

RSS 2.0